Jak radzić sobie ze stresem

Jest kilka sposobów, które każdy z nas może wypróbować w celu radzenia sobie ze stresem:

1. Nie bój się prosić o pomoc i wsparcie ze strony bliskich Ci osób – świadomość tego, że nie jest się samemu ze swoimi problemami przyczyni się do polepszenia Twojego samopoczucia.
2. Myśl pozytywnie. To bardzo ważny czynnik, który pomoże Ci wygrać walkę ze stresem.
3. Umiejętnie planuj każdy swój dzień – rozłożenie zajęć w czasie wprowadzi w Twoje życie ład, który przyczyni się do zniwelowania stresu.
4. Nie wymagaj od siebie zbyt wiele – stawianie sobie coraz większych wymagań, którym nie jesteś w stanie sprostać wprowadza w Twoje życie nerwową, stresującą atmosferę.
5. Zapewnij sobie odpowiednią dietę – zrównoważona dieta jest warunkiem dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego.
6. Ruszaj się! Każda forma aktywności fizycznej (spacer, jazda na rowerze, pływanie, zajęcia fitness itp.) wpływa korzystnie na funkcjonowanie organizmu.
7. Zadbaj o sen – niedobory snu sprawiają, że za dnia będziesz zmęczona, rozkojarzona i rozdrażniona, a tym samym bardziej narażona na stres.
8. Wspomagaj się spożywaniem preparatów zawierających naturalne ekstrakty, które wpływają korzystnie na wyciszenie organizmu.
9. Po dniu pełnym emocji odpręż się przy pomocy aromatycznej kąpieli z zastosowaniem olejków eterycznych, np. z geranium, lawendy czy drzewa sandałowego.
10. Wypróbuj techniki relaksacyjne – ćwiczenia oddechowe, medytację itp.